Az elmúlt években sajnálatos módon a permanens budapesti éjszakai fesztivál egyik "melléktermékeként" a "biciklis kultúra" is divatossá vált hazánk öntudatos bunkói között. A kerékpár, mint a környezettudatos gondolkodó ember (egyik nevetséges) szimbóluma (használói ugyanis javarészt ezt szeretik magukról gondolni) bepofátlankodott mindennapjainkba is, így érdemes közelebbről is megvizsgálni a jelenséget.
A biciklis bunkó elsőszámú szabálya, hogy biciklivel mindent szabad (ebben nagyon hasonlít az autós bunkóra): szabálytalanul közlekedhet mind a járdán, mint a közúton, hiszen mind a gyalogos, mind az autós alsóbbrendű lények. A KRESZ lényegtelen, elavult, nem rá vonatkozik (bár hatályban van még, ők ezzel nem foglalkoznak); hiába mondja az ki, hogy járdán tilos a kerékpáros közlekedés, ő ettől függetlenül büszkén csilingel az útjába kerülő sétálóknak, hogy takarodjanak az útjából, hisz' ki lehet fontosabb, mint Ő, a Teremtés Legfontosabb Lénye, az evolució végterméke: a pesti suttyó kétkeréken rosszabb esetben monociklin) karikázó változata.
Persze a gőg csak részben szó a gyalogosoknak, mert még náluk is jobban utálják és lenézik a benzinmeghajtású eszközökkel közlekedőket ("autósokat"). A két prosztó szubkultúra gigászi és epikus harca fogja eldönteni az utak sorsát, így érdemes odafigyelni eme nemes küzdelemre: mindkét fél igen undorító, de annál látványosabb trükköket vet be egymás eltiprására. A bringások leszorítása kocsival legalább olyan szép és elegáns megoldása a dolognak, mint a bicikli kormányával meghúzott ajtó és lerúgott visszapillantó.
Mostanában a kerékpárosok expanzív térhódítása is megfigyelhető, hála a fővárosi vezetés mérhetetlen ostobaságának, ami lényegében az úgynevezett "bicikliutak" számának hirtelen megnövekedésével jellemezhető. Ezen bicikliutak persze köszönőviszonyban sincsenek nyugati névrokonaikkal, Pesten ugyanis ez azt jelenti, hogy sárgával leválasztanak egy szép nagy részt a járdáról, ami eztán a bringások magánterülete lesz (ergo elküldenek a kurva anyádba, ha odatévedsz, de ők továbbra is szédeleghetnek a gyalogosoknak fenntartott részek illetve a bicikliút között és még rád is szólnak, ha nem ugrasz félre).
Kíváncsi leszek, mi lesz, ha majd elfogynak a járdák és csak bicikli,- illetve autóút lesz majd mindenhol, hol közlekedhetek majd én, aki sajnos sem autózni sem bringázni nem szeret. Ja igen, "Vegyél kocsit/biciklit, köcsög!". Persze. Majd mindjárt.